EM-kvalifiseringskampen mellom Norge og Danmark lørdag kveld ble sett av 1,173 millioner seere. Det ga TV 2 en markedsandel på 62,0 prosent. Ingen andre TV-programmer hadde flere seere i forrige uke.

EM-kvalifiseringskampen mot Portugal i september i fjor hadde 932.000 seere og andel 54,5 prosent.

- Stigningen i interessen er jo markant. Fra 932.000 serree og markedsandel 54,5 prosent på Norge-Portugal i fjor høst til 1,17 og 62 prosent nå, sier fotballredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2, og fortsetter:

- Tallene er gledelige og viser igjen at landslaget under Drillo engasjerer. Da Erik Huseklepp satte inn 1-1-målet var det godt over 1,3 millioner seere og det er moro at så mange tok del i den opplevelsen, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen til Kampanje. 

Siste gang en landskamp med Norge på TV 2 hadde like høye seertall var play-off kampene mot Spania i november 2003. De to kampene ble fulgt av 1,205 millioner og 1,196 millioner seere. Finalekampen i fotball-VM i fjor sommer mellom Nederland – Spania ble sett av 1,288 millioner seere.